Rubrikbild - vad tror du om att jobba på Pulsen

Vi söker många nya medarbetare till Pulsen Retail.
Se alla tjänster på PULSEN.SE/RETAIL-REKRYTERAR

Key Account Manager till Pulsen Retail

Pulsen Retail söker en affärs- och kundorienterad Key Account Manager!
Vill du vara med på en expansiv tillväxtresa hos ett bolag som satsar stort?

Säljteamet söker en Key Account Manager med pondus och mycket positiv energi, samt med erfarenhet av att arbeta kundnära och långsiktigt med affärsutveckling hos befintliga och strategiska nyckelkunder.

Behovet av att vidareutveckla befintliga kunders affärssystem för konsumenthandel växer och det finns enorma möjligheter att hjälpa nya Retailkunder med effektiva systemstöd. Pulsen Retail har en stark position inom Retail; företag som säljer konsumentprodukter i webshop eller fysisk butik. För att lyckas med planerade tillväxtstrategier och att ta ytterligare marknadsandelar, förstärker hela bolaget med ytterligare kompetenta kollegor och vår säljbearbetning med en målfokuserad och relationsorienterad KAM - Key Account Manager.

Som KAM hos Pulsen Retail ....

Som KAM hos oss ser vi gärna att du har ekonomisk bakgrund och erfarenhet från att sälja kundanpassade lösningar och system från idé till leverans. Vidare ser vi att du är kommunikativ, har ett starkt driv för att lyckas i allt du åtar dig samt har förmågan att skapa goda affärsrelationer.

Tjänsten utgår från Pulsens huvudkontor i Borås och dina kunder finns över hela landet. Du kommer ingå i ett sälj- och marknadsteam och arbeta nära konsulter med spetskompetenser, projektledare, utvecklingsorganisation, VD, samt vår interna ekonomiavdelning. Som KAM kommer du vara en viktig nyckelmedarbetare i vår utveckling framåt. Önskar du att arbeta affärsinriktat och verksamhetsnära ska du läsa vidare!

Så är det att jobba på Pulsen Retail.

Pulsen är en stor koncern med över 1 300 anställda och ca 2,7 miljarder SEK i omsättning. Inom Pulsen koncernen arbetar alla i nischade specialistbolag som agerar och utvecklas i nära samråd med kunderna. Vi gör skillnad och bidrar till att våra kunder får en enklare vardag. Många av oss har tidigare arbetat hos eller mot våra kunder i olika roller, vilket gör oss till leverantörer med spetskompetens som medför en bredd av kunskap, dynamik och erfarenhet från Retailbranschen. Från olika infallsvinklar strävar vi alla mot samma mål; långsiktiga kundrelationer genom att leverera effektiva och kundanpassade lösningar och system.

Organisationen präglas av en familjär kultur med en platt struktur. Alla får komma till tals och initiera nya idéer och förslag. Vi arbetar hårt och synnerligen tätt tillsammans i teamen och tycker om att uppnå resultat gemensamt. Ledarskapet präglas av engagemang, entreprenörsanda och hårt arbete för att upprätthålla en positiv företagskultur, där man går till jobbet med ett leende på läpparna.

Pulsen Retail erbjuder även

  • Möjlighet att arbeta med de bästa i branschen, i en organisation med kraft och starka tillväxtvisioner.
  • En nyckelroll, där du ansvarar för flera av våra befintliga och mycket nöjda kunder.
  • Frihet under ansvar och tillgång till ett målstyrt arbetssätt.
  • Att arbeta med kompetenta och engagerade kollegor, som liksom du brinner för att utveckla våra kunders verksamheter och affärer.

För att arbeta som KAM behöver du:

  • minst 3-5 års erfarenhet från strategiskt säljarbete inom B2B och minst 2 års erfarenhet av KAM arbete
  • förmåga att analysera och förstå kunders verksamhet och utmaningar, samt kunna sälja in ett helhetserbjudande
  • kunna presentera nya innovativa affärsmässiga lösningsförslag, med utgångspunkt i affärsmodeller, verksamhetsnytta och ROI-analys
  • vara en god relationsskapare, samt lagspelare med serviceinriktat och positivt sätt, som bidrar till bra samarbete med både kollegor och kunder
  • vara affärskompetent, med förmåga att ta till dig verksamhetsprocesser och snabbt skapa en förståelse för kunderna och marknaden för att nå de affärsmässiga målen
  • vara ansvarstagande, mål- och resultatinriktad
  • gärna akademisk utbildning i ekonomi, eller motsvarande, samt meriterande om du har erfarenhet från affärs- och IT-system
  • ha förståelse, kunskap och intresse för retailbranschen, samt meriterande om du har ett starkt nätverk inom Retail på ledningsnivå

Placeringsort:

Borås

Låter det intressant?

Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Intervjuer sker löpande och vi vill därför ha din ansökan snarast möjligt.

I denna rekrytering samarbetar vi med både SalesOnly och Effektiv.

Salesonly:

Vill du veta mer om tjänsten, kontakta gärna
Kajsa Sanden: 0735-21 65 31 eller kajsa.sanden@salesonly.se

Lämna din ansökan på SalesOnly.se >>

Effektiv:

Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna
Marie Wikström: 0720-17 93 60 eller marie@effektiv.se

Lämna din ansökan på Effektiv.se >>


Dela gärna
Dela på Facebook Dela på Twitter Dela på LinkedIn Skicka detta via e-post