Flera varumärken under ett och samma tak


Den 3 maj i Göteborg i samband med eventet Forum4it, arrangerar Pulsen och Atelje Margaretha ett seminarium tillsammans. Vi har ställt tre snabba frågor till Atelje Margarethas vice VD Henrik Falk som deltar på seminariet.


Vad är inriktningen på seminariet, vad är det ni vill att åhörarna ska få ta del av?

Vi ska berätta om bakgrunden till beslutet till vår tillväxtstrategi, hur vi skalade upp bolaget. Idag har vi ca två miljoner kunder i basen. Vi ska beskriva våra olika varumärken samt beröra konsekvenser av tillväxten; organisatoriskt, lokalmässigt, systemstödsmässigt etc.  Vad är det som krävs helt enkelt, så som vi ser det, de erfarenheter vi har gjort.


Ni arbetar mycket med korsförsäljning mellan era varumärken, kommer det att tas upp på seminariet?

Javisst, korsförsäljning är en viktig del i vår säljprocess. Införandet av våra nya varumärken har skapat en bra bas för det och jag tänkte dela med mig om hur vi jobbar rent konkret.


Digitaliseringens påverkan på ett handelsföretag är ett ämne som är hett just nu?

Idag går det inte att tala om handel utan att beröra den digitalisering som pågår. Min tro är att man måste ha ”örat mot rälsen” och att mycket är en fråga om timing, med timing så menar jag att allt inte bara är digitalt, vi arbetar fortfarande framgångsrikt med våra fysiska kataloger. Här tror jag att det är viktigt att lyssna av sin målgrupp och att det till stor del handlar om timing när man gör förändringar mellan fysisk och digital kommunikation. Vi kommer att beröra dessa frågor på seminariet! Jan Jakobsson, CCO Pulsen Production leder seminariesamtalet.


Läs mer om Forum4IT-eventet-->


Är du nyfiken att diskutera tillväxt, tveka inte att höra av dig till oss på Pulsen. Har du planer på att delta på eventet så kom gärna förbi vår monter.

Kontaktperson

Helena Bragée, Tel: 033-17 19 57, E-post: helena.bragee@pulsen.se


Dela gärna
Dela på Facebook Dela på Twitter Dela på LinkedIn Skicka detta via e-post