Vårdväskan och Pulsen Retail sätter färg på vården

Vårdväskan och Pulsen Retail sätter färg på vården

Falkenberg-företaget Vårdväskan väljer Harmoney från Pulsen Retail som sitt nya system för att hantera såväl inköp, effektiv lagerhantering, kundtjänst och kampanjer som kundreskontra och ekonomiunderlag.


- Vi ser en fortsatt positiv tillväxt framför oss. Vår expansion kräver en mer rationell hantering bland annat i vår lagerhantering. Med Pulsen Retail och Harmoney har vi nu en strategisk och kompetent partner som vi kan växa med tillsammans i framtiden, säger Philip Miller, VD på Vårdväskan.


Vårdväskan startade 2011 med en väska specialdesignad för vårdstudenter. Grundarna Sofi Miller och Philip Miller ville inte bara skapa en praktisk och bra produkt utan framför allt skapa en gemenskap och yrkesstolthet bland de som valt vårdyrket. Sortimentet har därefter vuxit till kläder, skor, namnskyltar och mycket mer – allt skapat för att addera personlighet, glädje och färg på en ofta lite anonym och grå vardag inom vården.


- Vi är stolta över att Vårdväskan valt Harmoney. Vi är övertygade om att vi kommer att vara en bra strategisk partner till Vårdväskan och deras fortsatta framgångsresa, säger Jonus Bartholdson, VD på Pulsen Retail.


Pulsen Retail verkar aktivt för underlätta kundernas expansion och har baserat sina affärsmodeller på försäljningsframgångar. Pulsen Retail levererar därför inte bara IT-system som stöttar hela kundens affär. De kunskaper, råd och strategiska rekommendationer Pulsen Retail bidrar med skapar värde både på kort och lång sikt.


Pulsenkoncernen har runt 1000 anställda och omsätter närmare 2,3 miljarder kronor. Företaget är familjeägt och har en lång tradition av ett starkt affärmannaskap och långsiktighet. Detta har resulterat i mångåriga kundrelationer, inte minst med landets kommuner och expansiva distanshandelsföretag.


Pulsen Retail arbetar med handelslösningar som bygger på Pulsens unikt långa erfarenhet inom både IT och distanshandel. Systemstödet Harmoney är en skalbar lösning som låter kunderna hantera fysiska butiker, onlinebutiker, lager, inköp, logistik, betalsystem och mycket mer i ett och samma system. Pulsen Retail hjälper varje dag Nordens största e-handelsföretag att hantera hundratusentals ordrar från konsumenter i 20 olika länder.



För mer information, kontakta:

Jan Jakobsson, Tel: 08-553 333 04, Mail: jan.jakobsson@pulsen.se


Länkar

Vårdväskan: vardvaskan.se
Harmoney: Information om Harmoney på pulsen.se


Pressmeddelandet i PDF-formatPDF


Dela gärna
Dela på Facebook Dela på Twitter Dela på LinkedIn Skicka detta via e-post