Helena Bragée, produktchef på Pulsen Retail

Pulsens kunder slog säljrekord under Black Friday

Shoppingen på Black Friday ökar i Sverige och det innebär bråda dagar för alla handlare. Många av kunderna till Pulsen Retail slog försäljningsrekord under helgen och ett rekordstort antal fakturor flödade genom Pulsens handelslösningar.


Black Friday, som i år var den 25 november, blir allt mer etablerad som shopping- och readag i Sverige. Enligt en sammanställning från PostNord ökande handeln med 59 procent jämfört med 2015 och landade på hela 3,6 miljarder kronor under fredagen.


Pulsen Retail förser handlare med systemstöd för butiksförsäljning och för e-handel och här märker man också det ökade intresset för Black Friday.


– Över 420.000 fakturor har gått genom våra affärssystem under helgen, vilket är 80.000 fler än förra året. Och allt har fungerat fantastiskt bra. Harmoney är ju byggt för att hantera enorma mängder transaktioner, så det är ingen fara att slå i taket, säger Helena Bragée, produktchef på Pulsen Retail som tillhandahåller handelslösningen Harmoney.

Det ökade antalet fakturor i systemen visar på en bra helg för Pulsen Retails kunder.


– Det roligast är att vi sett en så stor ökning hos våra kunder. Många av dem har slagit säljrekord under helgen. Det känns fantastiskt bra att vi kan hjälpa dem att växa genom våra system och vår kunskap, säger Helena Bragée.


System och lösningar utvecklas i takt med marknaden och en snabbrörlig värld.


– Vi växer ju i takt med kunderna. Många av dem är expansiva företag och vi ser fram emot en fortsatt ökning även nästa år. Och nästa. Och året därpå. Vi vet att Harmoney kommer klara trycket och vara ett gott stöd för handlarna både i butik och på nätet, säger Helena Bragée.


Enligt PostNords undersökning var det ungefär jämt mellan hur många som shoppade på nätet och som besökte en fysisk butik under Black Friday.


Många av Pulsen Retails kunder arbetar med omnikanalförsäljning, vilket innebär att de har både e-handel och fysiska butiker. Det ställer stora krav på att systemstöden kan hantera hela kedjan från inköp till uppföljning och som håller synk mellan lager, de fysiska butikerna och onlinehandeln så att processerna flyter på smidigt och effektivt. Det gäller ju inte minst under bråda dagar som Black Friday.


Vill du veta mer om hur Pulsen Retail kan lyfta din affär?

Läs mer om vår handelslösning Harmoney eller se nyttan Harmoney skapat för några av våra referenskunder.


Du får gärna använda formuläret för att kontakta oss, så pratar vi mer om dina behov kring lösningar.







Dela gärna
Dela på Facebook Dela på Twitter Dela på LinkedIn Skicka detta via e-post