Pulsen Integration > "Vi vet hur man kan göra och vilka minfält man kan stöta på"

"Vi vet hur man kan göra och vilka minfält man kan stöta på"

I slutet på februari klev Martin Wall in i sin nya roll som kundansvarig på Pulsen Integration region Syd. Han kommer närmast från Atea där han jobbat både som kundansvarig, affärsutvecklare och med diverse digitaliseringsprojekt. Med en bred kunskap i bagaget hoppas han kunna hjälpa kunderna med sina utmaningar.

Martin Wall är nytillträdd kundansvarig på Pulsen Integration i region syd. Med lång erfarenhet bakom sig har han nu uppdraget att guida kunderna rätt i den snåriga integration- och säkerhetsvärlden. Han tror att den personliga kontakten är kritisk för att på bästa sätt kunna hjälpa till med kundernas utmaningar.

 

– Jag tycker det är väldigt viktigt att mötas. Kunderna kommer märka att jag gärna vill träffa dem och förstå deras verksamheter. Ju mer vi kan förstå respektive kunds utmaningar desto bättre kan vi hjälpa dem att komma i mål på rätt sätt, säger Martin Wall och fortsätter:

 

– I den här nya rollen förväntar jag mig att, från en strategisk synvinkel, kunna hjälpa kunderna med de integrations- och säkerhetsutmaningar de står inför. Digitaliseringen gör att mer och mer information ska vara tillgänglig för fler mottagare, och det ställer helt andra krav på både system och säkerhet. Och där har vi som leverantör verkligen möjlighet att hjälpa företagen tack vare vår breda kompetens. Vi vet hur man kan göra och framför allt vilka minfält man kan stöta på.


Martin Wall är ny kundansvarig på Pulsen Integration region Syd.

Martin Wall är ny kundansvarig på Pulsen Integration region Syd.

 

Martin Wall sökte sig till Pulsen eftersom bolaget är välrenommerat och har en mix av tryggheten hos en koncern och flexibiliteten hos ett mindre bolag.

 

– Jag kände till Pulsen och deras djupa kompetens inom integration och säkerhet sedan tidigare. Jag som en gång drev bolag och sedan kom till Atea ser också många fördelar med att ha både den stora koncernen i ryggen och den snabba beslutsvägen hos ett mindre bolag. De konsulter och medarbetare på Pulsen jag träffat hittills har visat att det finns ett fantastiskt engagemang och många som verkligen brinner för det de gör. Det är en förutsättning för att trivas på jobbet, säger Martin Wall.

 

Krav på snabbhet med ny generation

 

Framtiden inom integration- och säkerhetsområdet tror Martin kommer fokuseras mycket kring generationen ”millennials”, människor födda från tidigt 1980- till mitten av 1990-talet.

 

– År 2025 räknar man med att en stor del av alla anställda i Sverige kommer att vara i den åldersgruppen. Det ställer helt andra krav på verksamheter och IT. Man ska kunna koppla upp sig mot sina system var man än är och allt ska gå blixtsnabbt. Tiden det tar från det att man får en tanke om en lösning man vill visa sina kunder till dess att det ska vara på plats kommer bli mycket kortare. Så vi kommer få se saker hända rejält inom det området, säger Martin Wall.

 

– Jag har också jobbat med Internet of Things-projekt tidigare och tror att det kommer hänga i. Ju fler saker vi kan koppla upp oss mot, desto snabbare kan vi få informationen till oss och agera. Allt ifrån inköp till beslut och diskussioner kommer behöva ske fortare. Det är som man brukar säga, vi tycker saker idag går fort – men det kommer aldrig gå så här långsamt igen, avslutar Martin Wall.

KONTAKTA OSS

Besöksadress - huvudkontor:

Nils Jakobsonsgatan 5, Borås

Postadress: Box 881, 501 15 Borås

 

Växel: 033-17 18 00

E-post: info@pulsen.se

Faktura: skanning@pulsen.se

 

Alla kontor >

KONTAKTA OSS

 

Besöksadress:

Nils Jakobsonsgatan 5, Borås

Postadress: Box 881, 501 15 Borås

 

Alla kontor >


 

Växel: 033-17 18 00

E-post: info@pulsen.se

Faktura: skanning@pulsen.se


Officiell Facebook-sida för Pulsen
Officiellt Twitterkonto för Pulsen
Officiell LinkedIn-sida för Pulsen
Pressrum på MyNewsdesk för Pulsen