Pulsen Integration > Benita Bruzelius och Pulsen Integration skapar kundnytta genom lagarbete

Benita Bruzelius och Pulsen Integration skapar kundnytta genom lagarbete

Relevans, kundkontakt och att ligga i framkant är komponenter som utgör Benita Bruzelius vardag. Hon är Key Account Manager på Pulsen Integration – en roll hon gick in i med rekordfart efter bara några månader i bolaget. För henne är det teamwork som gäller – både på jobbet och på innebandyplanen.

Att jobba som Key Account Manager på Pulsen Integration innebär ett ständigt utmanade och lärorikt arbete inom en bransch med höga krav. Benita Bruzelius kom in i bolaget i augusti som Junior Account Manager, och har på rekordfart klättrat inom organisationen. När hon inte träffar kunder jobbar hon mycket med att planera vägen framåt och komma in i rollen.

 

– Jag fick gå in som Key Account Manager på bara några månader, en process som i vanliga fall tar flera år. Det är utmanande, men oerhört roligt och lärorikt. Pulsen Integration är ett bolag fyllt med kompetens och engagemang, berättar Benita.

 

– En dag är inte en annan lik i mitt jobb. Jag träffar kunder där vi håller varandra uppdaterade om både dagsläget, förändringar och nya utmaningar. Vi på Pulsen Integration vill också komma ut och berätta kring trender vi ser på marknaden. Mycket i KAM-rollen handlar om strategiskt arbete och att sätta upp en tydlig kundplan för hur vi kan hjälpa varje enskild kund att nå deras mål inom våra områden för att sedan ta actions utifrån den. Det är också mycket teamwork mellan oss på sälj och Pulsen Integrations leveransavdelning, så man har koll på vad som finns i pipen och vilken kompetens våra kunder efterfrågar.

 

Benita Bruzelius spelar innebandy. Foto: eCirrus Media.

Benita Bruzelius spenderar mycket tid på innebandyplanen. Foto: eCirrus Media

 

Relevans är något som Benita lyfter fram som särskilt viktigt inom bolagets kärnfrågor integration och cybersäkerhet. Att kunna möta kundernas behov är av största vikt, vare sig det gäller rådande trender inom integration eller förändrade säkerhetshot. Kunskapen hos personalen är den viktigaste komponenten för att ligga i framkant.

 

– För att bibehålla relevansen mot kunderna är det superviktigt att vi har en tight connection mot leveransavdelningen som rekryterar in folk. Vi har personal som jobbar antingen på konsultbasis ute hos kunderna eller via inhouseleverans. Det är svårt att rekrytera kunniga människor inom den här branschen, det är så pass hög kompetens som krävs. För att kunna hitta rätt krävs att man vet vad som är hett just nu. Vi har turen att verkligen ha superkompetenta medarbetare – och jag hoppas att vi fortsätter växa och blir ännu fler av de vassaste i branschen.

 

Det som driver mig på planen – att aldrig ge upp utan bara
fortsätta – tar jag med mig även till jobbet.

 

 

Som ett led i att hela tiden hålla kunderna ajour med den aktuella bilden berättar Benita Bruzelius att bolaget ordnar regelbundna event på olika teman. Det är ett bra sätt att träffa kunderna och ta nästa steg, menar hon.

 

– Kollar man på cybersäkerhet så kommer det hela tiden nya hotbilder. Vi jobbar därför med event kvartalsvis där vi vill samla upp kunder för att berätta vad som sker just nu. Vi fungerar också som rådgivare och kan berätta för andra kunder hur vi jobbar i de specifika fallen. De flesta vet redan att det kommer nya hot hela tiden, frågan är snarare hur man går vidare och hur vi hjälper våra kunder med nya sätt att skydda sig.

 

Together To The Top

Det var på ett litet gym i västra Skåne som intresset för försäljning först väcktes hos Benita Bruzelius. Hon sålde gymkort, och hittade med tiden sina knep för att öka omsättningen. Benita gick en säljkurs och kände intresset öka ännu mer.

 

– Jag tyckte verkligen att det var roligt att träffa folk, se en utveckling och nå mål. Då slog det mig att det nog är sälj jag ska syssla med. Jag började därefter arbeta med butiksförsäljning under ett par år, men kände till slut att jag ville utvecklas och ta mig själv till nästa nivå och jobba mer business-inriktat. Då hittade jag Sälj- och marknadshögskolan i Göteborg där jag läste vidare, säger Benita.

 

Benita Bruzelius har ett stort idrottsintresse och många år på innebandyplanen bakom sig. Hon menar att lagkänsla är det roligaste med sitt jobb, och hämtar ofta in vinnarmentaliteten från idrotten till arbetsplatsen.

 

– Det roligaste är när man uppnår något tillsammans. Vi är alla beroende av varandra och det skapar en gemenskap. Vår hashtag #TTTT (Together To The Top) tycker jag mycket om. Det som driver mig på planen - att aldrig ge upp utan bara fortsätta - tar jag med mig även till jobbet. Där kanske har jag en fördel av lagidrotten och tycker framför allt att det är kul att jobba för att nå mål tillsammans med medarbetarna och kunderna, avslutar Benita.

benita bruzelius

Key Account Manager på Pulsen Integration

 

Benita är 24 år och bor i Göteborg tillsammans med sin sambo. Hon kommer ursprungligen från skånska Bjärred, innan kärleken fick henne att byta stad. På fritiden ägnas en hel del tid åt innebandy, som Benita brinner för. I division 2-laget IBK Göteborg är hon vänsterforward, och tre dagar i veckan spenderas antingen i hemmahallen eller på bortaplan.

 

”Jag har spelat innebandy i princip hela mitt liv, det är den roligaste träningen jag vet. Springa en mil hade jag aldrig fixat, men jag kan spela säkert femton innebandymatcher på raken.”

KONTAKTA OSS

Besöksadress - huvudkontor:

Nils Jakobsonsgatan 5, Borås

Postadress: Box 881, 501 15 Borås

 

Växel: 033-17 18 00

E-post: info@pulsen.se

Faktura: skanning@pulsen.se

 

Alla kontor >

KONTAKTA OSS

 

Besöksadress:

Nils Jakobsonsgatan 5, Borås

Postadress: Box 881, 501 15 Borås

 

Alla kontor >


 

Växel: 033-17 18 00

E-post: info@pulsen.se

Faktura: skanning@pulsen.se


Officiell Facebook-sida för Pulsen
Officiellt Twitterkonto för Pulsen
Officiell LinkedIn-sida för Pulsen
Pressrum på MyNewsdesk för Pulsen