Lösningar och Tjänster
Combine är marknadens mest kompletta verksamhetssystem för social omsorg som möjliggör strukturerad dokumentation och uppföljning i alla led - hörnstenen i digitaliserad välfärd.
Papper och pärmar har försvunnit. Vi dokumenterar och läser i systemet och tar del av fortlöpande information såsom journaler, genomförandeplaner med mera. Det känns bra att vi skickar meddelanden på ett säkert sätt.
Madine Sharifi, samordnare Västerås Stad
Combine är en modern, webbaserad tjänst som effektivt knyter samman medborgare, myndighet och utförare. Socialtjänstlagens värden är styrande, den enskilde är i centrum för processen och yrkesrollerna samlas kring individen. Combine ger en bättre insyn för medborgarna, snabbare och effektivare handläggningstider samt tillgänglighet dygnet runt.
I kontakten med banker, Skatteverket eller Försäkringskassan tar de flesta idag för givet att det ska gå att utföra ärenden när som helst på dygnet. Nu kan socialtjänsten också ta plats i täten när det gäller service till medborgare, anhöriga och närstående och även ta stormsteg mot ett mer transparent arbetssätt. Dessutom frigörs personal från rutinuppgifter för att istället kunna ägna mer tid åt kvalificerat arbete som utredningar.
Utöver sin grundfunktionalitet består Combine av en stor mängd lösningar som underlättar arbetet inom olika områden.
Här hittar du lösningar i Combine framtagna specifikt för Individ- och familjeomsorg.
Här finns lösningar i Combine för Äldre- och handikappomsorgen.
Här hittar du funktioner som skapar värde oavsett lagrum, till exempel Combine mobilapp.
Combine har sin utgångspunkt i processkartläggningar av socialtjänstens processer och tjänsten tas fram i mycket nära samarbete med våra kunder.
Många av medarbetarna från Pulsen som deltar i utvecklingen är utbildade socionomer eller har annan erfarenhet från socialtjänstens verksamhet.
Tjänsten hanterar processer för äldreomsorgens alla ärenden som hjälp i hemmet, dagverksamhet, korttidsboende, färdtjänst och särskilt boende. Det täcker handikappomsorgen med LSS, SFB och socialpsykiatrin. Combine rymmer även individ- och familjeomsorgens ärenden som ekonomi, barn och unga, LVU, LVM, familjerätt och uppdragstagare. Naturligtvis uppfyller Combine gällande lagstiftningar inom socialtjänsten i alla avseenden.
Grundläggande i Combine är att ett formulär bara fylls i en enda gång. Sparad information visas sedan i flödet där det finns behov av att ha med uppgifterna. Det underlättar för personal vid myndighet och utförare. Sekretessbelagda uppgifter behöver aldrig lämna systemet och är därmed mycket säkrare än vid traditionell hantering där handlingar i pappersform hanteras i den allmänna postgången.
Eftersom tjänsten är webbaserad kan olika aktörer enkelt få tillgång till det, oavsett plats eller tid. Det gör att processerna löper snabbt och smidigt.
Combine har tre olika vyer: medborgarens, myndighetens och utförarens.
Combine utvecklas hela tiden och även prissättningen är flexibel. Med en innovativ affärsmodell kopplas priset till antalet invånare och den nytta tjänsten gör. Vi siktar på en långsiktig relation, precis som våra kunders relation med sina medborgare.
KONTAKT
KONTAKT
dela gärna