Omsorgspodden: Alla avsnitt

Alla avsnitt av Omsorgspodden från Pulsen Omsorg.

 

  • 09 jun 2021
    Avsnitt 66: Caroline Andersson


    Lyssna
  • Omsorgspodden

    Avsnitt 65: UX/UI på Pulsen Omsorg

    I detta avsnitt av Omsorgspodden träffar vi Ida Davidsson som jobbar med UX/UI på Pul...

    Läs mer
  • Omsorgspodden

    Avsnitt 63: Digitalisering av socialtjänsten i...

    Hur jobbar Upplands Väsby Kommun med digitalisering av socialtjänsten? Omsorgspodden ...

    Läs mer
  • Omsorgspodden

    Avsnitt 63: IT- arkitektur på Pulsen Omsorg

    I detta avsnitt av Omsorgspodden pratar vi arkitektur med Petter Nordlander, chefsark...

    Läs mer
  • Avsnitt 62: Scaled Agile Framework på Pulsen Omsorg 4 månader sedan.
    Omsorgspodden träffar Håkan Jegebo som är Agile Transformation Leader på Pulsen Omsorg i införandet av SAFe.
  • Avsnitt 61: Nermin Avdic, Customer Experience Manager på Pulsen Omsorg 4 månader sedan.
    Hur definerar man betydelsen av kundupplevelse? Omsorgspodden bjuder in Nermin Avdic, Customer Experience Manager på Pulsen Omsorg och tar reda på allt om begreppet CX.
  • Avsnitt 60: Omsorgspodden träffar Simon Axeland som är kundansvarig på Pulsen Omsorg. 4 månader sedan.
    Omsorgspodden träffar Simon och pratar om hur han kan hjälpa kunderna med allt från snabb problemlösning till långsiktigt partnerskap.
  • Avsnitt 59: Produktutvecklingen av Combine med Monica Hennum, Head of Product Management på Pulsen Omsorg 5 månader sedan.
    I detta avsnitt pratar podden med Monica Hennum som leder arbetet med att produktutveckla Combine.
  • Avsnitt 58: Alison Arnold CMO på Pulsen 5 månader sedan.
    I detta avsnitt reder Omsorgspodden ut begreppet varumärke tillsammans med Alison Arnold CMO på Pulsen
  • Avsnitt 57: Fredrik Assarsson, konsult-och projektchef på Pulsen Omsorg 6 månader sedan.
    Omsorgspodden är tillbaka för ny säsong och nya avsnitt. I dessa tider passar det inte alltid att träffas men podden ställer inte in, utan ställer om. I årets första avsnitt bjöd vi därför in Fredrik ...
  • Avsnitt 56: Smarta lås och nyckelfri hemtjänst 7 månader sedan.
    I det här avsnittet av Omsorgspodden pratar vi smarta lås och nyckelfri hemtjänst. Häng med på ett nytt intressant avsnitt med Phoniro som gäst i podden!
  • Avsnitt 55: Combine mobilapp i Nässjö 8 månader sedan.
    Häng med på ett mycket intressant avsnitt där vi träffar Nässjö kommun och pratar om hur mobilappen skapat säkrare dokumentation och mobilt arbetssätt i utförarledet inom äldresomsorgen.
  • Avsnitt 54: Göran Lobell, utvecklingschef på Pulsen Omsorg 8 månader sedan.
    Bakom utvecklingsarbetet av framtidens verksamhetssystem för social omsorg, Combine, finns en mycket teknik-intresserad chef och hans grymma medarbetare. Göran Lobell, utvecklingschef på Pulsen Omsorg...
  • Avsnitt 53: Combine är lösningen för Nässjö kommun 9 månader sedan.
    För snart ett år sedan var Nässjö kommun mitt i införandefasen av Combine som nytt verksamhetssystem. I detta avsnittet träffar vi kommunens utvecklingschef, Malin Johansson och pratar om framgångsfak...
  • Avsnitt 52: Agnes och Per om Privacy Shield 9 månader sedan.
    I somras ogiltigförklarades Privacy Shield av EU-domstolen vilket innebär i praktiken att det inte längre är tillåtet för personuppgiftsansvariga i EU att med Privacy Shield som grund överföra personu...
  • Avsnitt 51: Pulsen Omsorgs VD, Magnus Skebäck gästar podden igen! 10 månader sedan.
    Pulsen Omsorgs VD, Magnus Skebäck gästar podden igen och summerar första året som VD på Omsorg.
  • Avsnitt 50: Ny säsong för podden! 10 månader sedan.
    Ny säsong och ny röst i podden men samma intressanta innehåll med spännande gäster!
  • Avsnitt 49: Podden säger hejdå till Linda 12 månader sedan.
    Då var det dags för säsongens sista avsnitt och i detta avsnitt säger vi hejdå till Linda som lämnar podden och Pulsen för nya utmaningar.
  • Avsnitt 48: Vad är en process och varför är det viktigt? 13 månader sedan.
    Innan podden gör ett kort sommaruppehåll vill vi bjuda på ett intressant avsnitt med Pulsen Omsorgs egen Business Process Manager Fredrik Haase och hur han resonerar kring processer och struktur som g...
  • Avsnitt 47: Kvalitetssäkring för IFO-verksamheter 14 månader sedan.
    I detta avsnitt träffar Omsorgspodden Birgitta Johansson som idag driver eget konsultbolag, Vilhelminasocionomen. Med sin långa erfarenhet inte minst som IFO-chef i ett antal kommuner berättar hon om ...
  • Avsnitt 46: Omsorgspodden träffar Göran Lobell, utvecklingschef på Pulsen Omsorg 15 månader sedan.
    Äntligen dags att för ett nytt avsnitt efter lite påskledighet! I veckans avsnitt är det ingen mindre än Pulsen Omsorgs utvecklingschef, Göran Lobell som gästar podden. Göran älskar teknik och människ...
  • Avsnitt 45: Omsorgspodden pratar kommunikation och dokumentation 15 månader sedan.
    I veckans avsnitt av Omsorgspodden får vi hänga med Mia och Klara - inte att förväxla med humorduon. Dock har vi det väldigt roligt under inspelningen, så skratt det utlovas för den som lyssnar. Mia j...
  • Avsnitt 44: Omsorgspodden besöker MaxManus 16 månader sedan.
    Omsorgspodden besöker MaxManus i Göteborg. Bolaget levererar produkter för talteknologi. Vi pratar med Helen Kenzler och Therese Jersenius på MaxManus och vi blir helt upp över öronen engagerade i der...
  • Avsnitt 43: Pulsen Omsorgs VD, Magnus Skebäck 17 månader sedan.
    Häng med på säsongens andra avsnitt. Omsorgspodden har bjudit in Pulsen Omsorgs nya VD, Magnus Skebäck. Han berättar om första tiden på Omsorg, produktutvecklingen av Combine tillsammans med kunderna ...
  • Avsnitt 42: Pulsen Production 17 månader sedan.
    Då var det dags igen – nya avsnitt av Omsorgspodden. 2020 kommer ge många nya och spännande möten här i podden och vi ser verkligen fram emot en ny ”termin”. Häng med på ännu flera avsnitt av Omsorgsp...
  • Avsnitt 41: Årets eHälsokommun 2019 19 månader sedan.
    Hammarö kommun blev tidigare i år utsedd till årets eHälsokommun 2019. Omsorgspodden träffar Alexandra Strandberg, Mia Hernell Blomqvist, Catarina Löfkvist och Eva Steinlechner, fyra fantastiskt engag...
  • Avsnitt 40: Konsten att upphandla 19 månader sedan.
    Omsorgspodden har bjudit in Anders Heland från Zango för att prata om konsten att upphandla inom offentlig sektor.
  • Avsnitt 39: Hammarö och nyskapande välfärdsteknik 20 månader sedan.
    I det här avsnittet träffar Omsorgspodden Mia Hernell Blomquist och Elisabeth Lejroth från Hammarö kommun. Hammarö jobbar under parollen "digitalt är normalt" och i podden pratar vi bland annat om de ...
  • Avsnitt 38: Juridikfrågor med Agnes Hammarstrand 21 månader sedan.
    Omsorgspodden har äntligen träffat Agnes Hammarstrand på Advokatfirman Delphi. I podden diskuterar vi varför det egentligen blev en sådan hysteri runt GDPR och vad status är just nu gällande GDPR.Vi f...
  • Avsnitt 37: Karl-Johan Palmgren på Sekoia 21 månader sedan.
    I det här spännande avsnittet har vi förmånen att prata med Karl-Johan Palmgren på vår samarbetspartner Sekoia.

    Sekoia är ett bolag som utvecklar ett planeringsverktyg för boenden. Produkten är helt oc...
  • Avsnitt 36: Podden pratar välfärdsteknik med Magnus Larsson på Phoniro 21 månader sedan.
    I detta avsnitt av Omsorgspodden pratar vi välfärdsteknik med Magnus Larsson som är ansvarig för all Phoniros försäljning, både i och utanför Sverige. Phoniro skapar lösningar för digitala lås och acc...
  • Avsnitt 35: MatHem skapar större matintresse för hemtjänstens brukare 22 månader sedan.
    I detta avsnitt hänger vi med Hanna som jobbar som Key Account/anbudsgivare på MatHem. På MatHem kan du beställa mat över nätet och det fina är att dom levererar också mat via kommunala verksamheter s...
  • Avsnitt 34: Välkommen till en ny säsong! 22 månader sedan.
    Nu kör vi! Välkomna till en ny säsong av Omsorgspodden. Under hösten kommer vi bland annat träffa MatHem, Phoniro, Agnes Hammarstrand från Delphi, besök hos Hammarö kommun och mycket mer. . En fullspä...
  • Avsnitt 33: Omsorgspodden träffar Riada 24 månader sedan.
    Verktyget Jira, och Riadas expertis i systemet, i kombination med hög kompetens runt systemutvecklingsprocesser har gett oss på Pulsen Omsorg en grym plattform att stå på. I det här avsnittet av Omsor...
  • Avsnitt 32: Hållbarhet inom Pulsenkoncernen 25 månader sedan.
    För Pulsen har långsiktighet alltid varit en ledstjärna. Det har gällt i relationen med kunder och samarbetspartner, med medarbetare och i affärerna. Det är en självklarhet för Pulsen att driva verksa...
  • Avsnitt 31: Podden träffar Oskar Wilhelmsson, VD på IntraPhone 25 månader sedan.
    I det här avsnittet träffar vi Oskar Wilhelmsson som är VD på IntraPhone. De erbjuder flexibla mobila lösningar för hemtjänsten, särskilt boende och personlig assistans med allt ifrån planering, regis...
  • Avsnitt 30: Podden träffar Kompanion 26 månader sedan.
    Omsorgspodden har varit på Vasagatan i Göteborg hos Pulsen Omsorgs samarbetspartner Kompanion. Där träffade vi Kompanions nya VD Oskar Wilhelmsson och deras COO Kerstin Lundgren.Häng med och lyssna på...
  • Avsnitt 29: Releaser och releaseprocesser i IT-utveckling 27 månader sedan.
    I veckan avsnitt av Omsorgspodden djupdyker vi i Pulsen Omsorgs releaser och releaseprocesser tillsammans med vår releaseledare Lars-Göran Rickardsson.
  • Avsnitt 28: User interface och user experience 27 månader sedan.
    Omsorgspodden pratar user interface och user experience! Tobias Svensson och Jennie Gahnström, som arbetar med användbarhetsdesign på Pulsen Omsorg, gästar podden och berättar vad UI och UX står för, ...
  • Avsnitt 27: Vad är IT-arkitektur egentligen? 27 månader sedan.
    Vad är arkitektur inom IT-branschen? Kan man likna det vid en arkitekt som ritar hus?

    Omsorgspodden har träffat Pulsen Omsorgs chefsarkitekt Fredrik Hilmersson. Han förklarar det här med arkitektur in...
  • Avsnitt 26: Tobias Svensson och utvecklarkollegorna i Indien 28 månader sedan.
    Pulsen Omsorg har sedan en tid tillbaka ett samarbete med Gislen Software, ett indiskt IT-konsultföretag med placering i Chennai i Indien.Tobias Svensson är UX Lead på Pulsen Omsorg. Han har tillsamma...
  • Avsnitt 25: Strukturerad dokumentation och ICF (repris) 28 månader sedan.
    Vi har många kunder som idag är på gång att införa strukturerad dokumentation i någon form. Därför kör vi en repris på avsnitt två av Omsorgspodden denna vecka.I det här avsnittet diskuterar vi ICF oc...
  • Avsnitt 24: Pulsens CDO gästar podden 29 månader sedan.
    I veckans avsnitt av Omsorgspodden har vi bjudit in Pulsens Chief Digital Officer (CDO) Jonas Toftefors. Vi diskuterar just rollen som CDO på Pulsen och vad uppdraget innebär, bland annat i form av at...
  • Avsnitt 23: Agila ledningsgrupper 29 månader sedan.
    Med dagens avsnitt vill vi delvis ge svar på en lyssnarfråga som kom från avsnitt 7 – agil systemutveckling. Hur jobbar vi på Pulsen Omsorg agilt inom andra delar av organisationen? Stina och Linda re...
  • Avsnitt 22: LIVE från Pulsen Omsorgs användardagar - del 2 31 månader sedan.
    Den 13-14 November gick Pulsen Omsorgs användardagar av stapeln. Omsorgspodden var på plats och gjorde ett gäng intervjuer på den så kallade "mini-mässan". Annica Högdin från Nacka och Anna Samnuelsso...
  • Avsnitt 21: LIVE från Pulsen Omsorgs användardagar 31 månader sedan.
    I mitten av november Pulsen Omsorgs användardagar av stapeln och Omsorgspodden spelade in Live från konferensminglet. Lyssna på intervjuer med Täby, Falkenberg och arrangörerna för Combine Användarför...
  • Avsnitt 20: HR och värdegrundarbete på Pulsen 31 månader sedan.
    I veckans avsnitt pratar vi med Eva Fröberg, HR-chef i Pulsen koncernen. Vi diskuterar allt från aktuella HR-frågor på Pulsen just nu och några av de initiativ som Eva dragit i gång till hur viktigt d...
  • Avsnitt 19: Kommunikation som skapar värde 32 månader sedan.
    I veckans avsnitt av Omsorgspodden träffar vi Andreas Hallgren som är marknadsansvarig på Pulsen AB. Avsnittet bjuder er lyssnare på bland annat hur Andreas och hans kollega stöttar bolagen i koncerne...
  • Avsnitt 18: Processer på Pulsen Omsorg 32 månader sedan.
    I veckans avsnitt pratar vi om några interna processer som finns på Omsorg —Changeprocessen och offertprocessen.Som kund kanske man tänker varför tar det sådan tid innan offerten kommer som exempel. V...
  • Avsnitt 17: Kundansvar på Pulsen Omsorg 33 månader sedan.
     På Pulsen Omsorg finns det tre kundansvariga för Combine. Anette Salmela, Lena Jivesten och Omsorgspoddens ena programledare Linda Arousell är Combinekundernas huvudsakliga kontakt mot Pulsen och den...
  • Avsnitt 16: Vad gör Pulsen Omsorg unikt? Vi pratar med Pulsen Omsorgs VD 33 månader sedan.
    I detta avsnitt har vi bjudit in Pulsen Omsorgs VD. Klaes Göransson berättar om Pulsen Omsorg som bolag och även styrkorna som Pulsen Omsorg har mot konkurrenterna på marknaden. Klaes berättar även om...
  • Avsnitt 15: En dag med supporten 34 månader sedan.
    Podden har bjudit in Emma och Madde som pratar om hur en dag på supporten ser ut. De förklarar vilka verktyg de använder samt ger tips på vilken information de gärna ser att kunderna skickar in. In oc...
  • Avsnitt 14: Kudosväggar, flytt och nya medarbetare 34 månader sedan.
    I uppstarts-podden för hösten pratar Stina och Linda om vad som hänt sedan sist på Pulsen Omsorg. Och det är en hel del, både med nya, superfina lokaler och med många nya medarbetare. Vi får också vet...
  • Avsnitt 13: Sommarhälsning från Omsorgspodden 36 månader sedan.
    Nu tar vi sommaruppehåll. Tack till alla er som följer oss och som lyssnar på oss varannan vecka. För oss har det varit jättespännande att jobba med omsorgspodden. Vi kommer såklart tillbaka i höst. V...
  • Avsnitt 12: Kvalitetssäkring kring Combine i Nacka kommun 36 månader sedan.
    I detta avsnitt har vi bjudit in Åsa Lundgren som under en tid jobbat som projektledare i ett kvalitetssäkringsprojekt inom Socialtjänsten i Nacka kommun. Åsa beskriver varför Nacka startade igång pro...
  • Avsnitt 11: GoTo Chicago 36 månader sedan.
    Vi har varit i Chicago. Nästan i alla fall. Vi träffar Philip, Andreas och Erik (utvecklare) och Dick (utvecklingschef) på Pulsen Omsorg som nyligen varit på konferensen GoTo Chicago, en mjukvarukonfe...
  • Avsnitt 10: Inera och nytt gränssnitt för NPÖ 37 månader sedan.
    Vi är återigen på Inera i Stockholm och pratar med dem om det nya gränssnittet för NPÖ (Nationell Patientöversikt). Vi diskuterar varför Inera valde att utveckla nytt gränssnitt och även vad som är de...
  • Avsnitt 9: Combine mobilapp 37 månader sedan.
    I veckans avsnitt av Omsorgspodden träffar vi Sandra Carlsson som jobbat med framtagandet av Combine mobilapp. Varför har vi utvecklat en app och varför är den så bra? Vi berättar om vilken funktion s...
  • Avsnitt 8: Fråga verksamhetskonsulten 38 månader sedan.
    I detta avsnitt har våra lyssnare varit med och bestämt innehåll. Vi har i tidigare avsnitt efterfrågat frågor runt Combine. Frågor som vi kan resonera runt tillsammans med en verksamhetskonsult.I det...
  • Avsnitt 7: Agil systemutveckling 38 månader sedan.
    Pulsen Omsorgs agila transformation har startat! Varför har vi bestämt oss för att börja utveckla agilt? Vad innebär agil systemutveckling och hur gynnar det våra kunder? Häng med och lyssna på avsnit...
  • Avsnitt 6: Individens behov i centrum 39 månader sedan.
    Linda Glaadh, distriktssköterska och numer produktägare på Pulsen Omsorg gästar oss och resonerar om hur en strukturerad dokumentation kan gynna kunden samt hur det bidrar till en likvärdig vård. Lind...
  • Avsnitt 5: GDPR 39 månader sedan.
    25 maj närmar sig med stormsteg. Vad händer då? Den nya dataskyddsförordningen GDPR träder i kraft. I det femte avsnittet av Omsorgspodden träffar Stina Thorell Pulsen Omsorgs GDPR-expert Anna Ejerbla...
  • Avsnitt 4: Nationell patientöversikt 40 månader sedan.
    Vi är i Stockholm igen och djupdyker ner i Ineras tjänst, NPÖ. Nationell patientöversikt. Vad är det för tjänst och varför är den så himla bra? Med hjälp av tjänsten kan du som vårdgivare välja att de...
  • Avsnitt 3: Inera och deras tjänster 40 månader sedan.
    I detta avsnitt av Omsorgspodden vidgar vi våra vyer. På Söder i Stockholm spelar vi in vårt tredje avsnitt hos Inera. Vi pratar med Linda, Madeleine och Jenny på Inera om deras uppdrag och tjänster.
  • Avsnitt 2: ICF - varför ska man använda det? 41 månader sedan.
    Vad är ICF, hur använder man det i praktiken och vilka fördelar ger det för handläggare, omsorgspersonal och brukare? Och på vilket sätt är ICF likt en tvättstuga?I avsnitt 2 av Omsorgspodden får vi b...
  • Avsnitt 1: Premiär för Omsorgspodden 41 månader sedan.
    Varför finns det ingen podcast som handlar om kommunal omsorg? Efter många år inom den här sektorn vet vi att det finns hur mycket som helst att prata om när det kommer till riktlinjer, rutiner, verkt...

Aktuellt

  • Omsorgspodden

    Avsnitt 66: Caroline Andersson

    I detta avsnitt av Omsorgspodden träffar vi Caroline Andersson, VD för Governo ett managementkonsult...

    Läs mer

Håll dig uppdaterad 


Information som lämnas i formuläret kommer bearbetas av Pulsen och användas för att skicka relevant information från oss.