Nyheter och artiklar från Pulsen

Pulsen Omsorg > Omsorgspodden

Omsorgspodden: Alla avsnitt

Alla avsnitt av Omsorgspodden från Pulsen Omsorg.

 

  • 20 sep 2019
    Avsnitt 36: Podden pratar välfärdsteknik med Magnus Larsson på Phoniro


    Lyssna
  • 03 sep 2019
    Avsnitt 35: MatHem skapar större matintresse för hemtjänstens brukare
    I detta avsnitt hänger vi med Hanna som jobbar som...


    Lyssna
  • 03 sep 2019
    Avsnitt 34: Välkommen till en ny säsong!
    Nu kör vi! Välkomna till en ny säsong av Omsorgspo...


    Lyssna
  • 24 jun 2019
    Avsnitt 33: Omsorgspodden träffar Riada
    Verktyget Jira, och Riadas expertis i systemet, i ...


    Lyssna
  • 10 jun 2019
    Avsnitt 32: Hållbarhet inom Pulsenkoncernen
    För Pulsen har långsiktighet alltid varit en ledst...


    Lyssna
  • 23 maj 2019
    Avsnitt 31: Podden träffar Oskar Wilhelmsson, VD på IntraPhone
    I det här avsnittet träffar vi Oskar Wilhelmsson s...


    Lyssna
  • 07 maj 2019
    Avsnitt 30: Podden träffar Kompanion
    Omsorgspodden har varit på Vasagatan i Göteborg ho...


    Lyssna
  • 16 apr 2019
    Avsnitt 29: Releaser och releaseprocesser i IT-utveckling
    I veckan avsnitt av Omsorgspodden djupdyker vi i P...


    Lyssna
  • 02 apr 2019
    Avsnitt 28: User interface och user experience
    Omsorgspodden pratar user interface och user exper...


    Lyssna
  • Avsnitt 27: Vad är IT-arkitektur egentligen? 6 månader sedan.
    Vad är arkitektur inom IT-branschen? Kan man likna det vid en arkitekt som ritar hus?

    Omsorgspodden har träffat Pulsen Omsorgs chefsarkitekt Fredrik Hilmersson. Han förklarar det här med arkitektur in...
  • Avsnitt 26: Tobias Svensson och utvecklarkollegorna i Indien 6 månader sedan.
    Pulsen Omsorg har sedan en tid tillbaka ett samarbete med Gislen Software, ett indiskt IT-konsultföretag med placering i Chennai i Indien.Tobias Svensson är UX Lead på Pulsen Omsorg. Han har tillsamma...
  • Avsnitt 25: Strukturerad dokumentation och ICF (repris) 6 månader sedan.
    Vi har många kunder som idag är på gång att införa strukturerad dokumentation i någon form. Därför kör vi en repris på avsnitt två av Omsorgspodden denna vecka.I det här avsnittet diskuterar vi ICF oc...
  • Avsnitt 24: Pulsens CDO gästar podden 7 månader sedan.
    I veckans avsnitt av Omsorgspodden har vi bjudit in Pulsens Chief Digital Officer (CDO) Jonas Toftefors. Vi diskuterar just rollen som CDO på Pulsen och vad uppdraget innebär, bland annat i form av at...
  • Avsnitt 23: Agila ledningsgrupper 7 månader sedan.
    Med dagens avsnitt vill vi delvis ge svar på en lyssnarfråga som kom från avsnitt 7 – agil systemutveckling. Hur jobbar vi på Pulsen Omsorg agilt inom andra delar av organisationen? Stina och Linda re...
  • Avsnitt 22: LIVE från Pulsen Omsorgs användardagar - del 2 9 månader sedan.
    Den 13-14 November gick Pulsen Omsorgs användardagar av stapeln. Omsorgspodden var på plats och gjorde ett gäng intervjuer på den så kallade "mini-mässan". Annica Högdin från Nacka och Anna Samnuelsso...
  • Avsnitt 21: LIVE från Pulsen Omsorgs användardagar 9 månader sedan.
    I mitten av november Pulsen Omsorgs användardagar av stapeln och Omsorgspodden spelade in Live från konferensminglet. Lyssna på intervjuer med Täby, Falkenberg och arrangörerna för Combine Användarför...
  • Avsnitt 20: HR och värdegrundarbete på Pulsen 10 månader sedan.
    I veckans avsnitt pratar vi med Eva Fröberg, HR-chef i Pulsen koncernen. Vi diskuterar allt från aktuella HR-frågor på Pulsen just nu och några av de initiativ som Eva dragit i gång till hur viktigt d...
  • Avsnitt 19: Kommunikation som skapar värde 10 månader sedan.
    I veckans avsnitt av Omsorgspodden träffar vi Andreas Hallgren som är marknadsansvarig på Pulsen AB. Avsnittet bjuder er lyssnare på bland annat hur Andreas och hans kollega stöttar bolagen i koncerne...
  • Avsnitt 18: Processer på Pulsen Omsorg 10 månader sedan.
    I veckans avsnitt pratar vi om några interna processer som finns på Omsorg —Changeprocessen och offertprocessen.Som kund kanske man tänker varför tar det sådan tid innan offerten kommer som exempel. V...
  • Avsnitt 17: Kundansvar på Pulsen Omsorg 11 månader sedan.
     På Pulsen Omsorg finns det tre kundansvariga för Combine. Anette Salmela, Lena Jivesten och Omsorgspoddens ena programledare Linda Arousell är Combinekundernas huvudsakliga kontakt mot Pulsen och den...
  • Avsnitt 16: Vad gör Pulsen Omsorg unikt? Vi pratar med Pulsen Omsorgs VD 11 månader sedan.
    I detta avsnitt har vi bjudit in Pulsen Omsorgs VD. Klaes Göransson berättar om Pulsen Omsorg som bolag och även styrkorna som Pulsen Omsorg har mot konkurrenterna på marknaden. Klaes berättar även om...
  • Avsnitt 15: En dag med supporten 12 månader sedan.
    Podden har bjudit in Emma och Madde som pratar om hur en dag på supporten ser ut. De förklarar vilka verktyg de använder samt ger tips på vilken information de gärna ser att kunderna skickar in. In oc...
  • Avsnitt 14: Kudosväggar, flytt och nya medarbetare 12 månader sedan.
    I uppstarts-podden för hösten pratar Stina och Linda om vad som hänt sedan sist på Pulsen Omsorg. Och det är en hel del, både med nya, superfina lokaler och med många nya medarbetare. Vi får också vet...
  • Avsnitt 13: Sommarhälsning från Omsorgspodden 14 månader sedan.
    Nu tar vi sommaruppehåll. Tack till alla er som följer oss och som lyssnar på oss varannan vecka. För oss har det varit jättespännande att jobba med omsorgspodden. Vi kommer såklart tillbaka i höst. V...
  • Avsnitt 12: Kvalitetssäkring kring Combine i Nacka kommun 14 månader sedan.
    I detta avsnitt har vi bjudit in Åsa Lundgren som under en tid jobbat som projektledare i ett kvalitetssäkringsprojekt inom Socialtjänsten i Nacka kommun. Åsa beskriver varför Nacka startade igång pro...
  • Avsnitt 11: GoTo Chicago 15 månader sedan.
    Vi har varit i Chicago. Nästan i alla fall. Vi träffar Philip, Andreas och Erik (utvecklare) och Dick (utvecklingschef) på Pulsen Omsorg som nyligen varit på konferensen GoTo Chicago, en mjukvarukonfe...
  • Avsnitt 10: Inera och nytt gränssnitt för NPÖ 15 månader sedan.
    Vi är återigen på Inera i Stockholm och pratar med dem om det nya gränssnittet för NPÖ (Nationell Patientöversikt). Vi diskuterar varför Inera valde att utveckla nytt gränssnitt och även vad som är de...
  • Avsnitt 9: Combine mobilapp 16 månader sedan.
    I veckans avsnitt av Omsorgspodden träffar vi Sandra Carlsson som jobbat med framtagandet av Combine mobilapp. Varför har vi utvecklat en app och varför är den så bra? Vi berättar om vilken funktion s...
  • Avsnitt 8: Fråga verksamhetskonsulten 16 månader sedan.
    I detta avsnitt har våra lyssnare varit med och bestämt innehåll. Vi har i tidigare avsnitt efterfrågat frågor runt Combine. Frågor som vi kan resonera runt tillsammans med en verksamhetskonsult.I det...
  • Avsnitt 7: Agil systemutveckling 16 månader sedan.
    Pulsen Omsorgs agila transformation har startat! Varför har vi bestämt oss för att börja utveckla agilt? Vad innebär agil systemutveckling och hur gynnar det våra kunder? Häng med och lyssna på avsnit...
  • Avsnitt 6: Individens behov i centrum 17 månader sedan.
    Linda Glaadh, distriktssköterska och numer produktägare på Pulsen Omsorg gästar oss och resonerar om hur en strukturerad dokumentation kan gynna kunden samt hur det bidrar till en likvärdig vård. Lind...
  • Avsnitt 5: GDPR 17 månader sedan.
    25 maj närmar sig med stormsteg. Vad händer då? Den nya dataskyddsförordningen GDPR träder i kraft. I det femte avsnittet av Omsorgspodden träffar Stina Thorell Pulsen Omsorgs GDPR-expert Anna Ejerbla...
  • Avsnitt 4: Nationell patientöversikt 18 månader sedan.
    Vi är i Stockholm igen och djupdyker ner i Ineras tjänst, NPÖ. Nationell patientöversikt. Vad är det för tjänst och varför är den så himla bra? Med hjälp av tjänsten kan du som vårdgivare välja att de...
  • Avsnitt 3: Inera och deras tjänster 18 månader sedan.
    I detta avsnitt av Omsorgspodden vidgar vi våra vyer. På Söder i Stockholm spelar vi in vårt tredje avsnitt hos Inera. Vi pratar med Linda, Madeleine och Jenny på Inera om deras uppdrag och tjänster.
  • Avsnitt 2: ICF - varför ska man använda det? 19 månader sedan.
    Vad är ICF, hur använder man det i praktiken och vilka fördelar ger det för handläggare, omsorgspersonal och brukare? Och på vilket sätt är ICF likt en tvättstuga?I avsnitt 2 av Omsorgspodden får vi b...
  • Avsnitt 1: Premiär för Omsorgspodden 19 månader sedan.
    Varför finns det ingen podcast som handlar om kommunal omsorg? Efter många år inom den här sektorn vet vi att det finns hur mycket som helst att prata om när det kommer till riktlinjer, rutiner, verkt...

KONTAKTA OSS

Besöksadress - huvudkontor:

Nils Jakobsonsgatan 5, Borås

Postadress: Box 881, 501 15 Borås

 

Växel: 033-17 18 00

E-post: info@pulsen.se

Faktura: skanning@pulsen.se

 

Alla kontor >

KONTAKTA OSS

 

Besöksadress:

Nils Jakobsonsgatan 5, Borås

Postadress: Box 881, 501 15 Borås

 

Alla kontor >


 

Växel: 033-17 18 00

E-post: info@pulsen.se

Faktura: skanning@pulsen.se


Officiell Facebook-sida för Pulsen
Officiellt Twitterkonto för Pulsen
Officiell LinkedIn-sida för Pulsen
Pressrum på MyNewsdesk för Pulsen