Pulsen Retail > Pulsen Retail bäddar för fler att öppna butik i Norge

Pulsen Retail bäddar för fler att öppna butik i Norge

Genom att anpassa handelslösningen Harmoney efter norska kassalagen möjliggör Pulsen Retail för blivande och befintliga kunder att öppna butik och expandera i Norge. Bolaget breddar även betalningsmöjligheter för norska konsumenter med införandet av betaltjänsten Vipps.

Pulsen Retail är Pulsenkoncernens handelsexperter och har mångårig erfarenhet av IT och handel. Omnikanalslösningen Harmoney är ett komplett system med hantering av allt från lager, logistik, inköp, frakt och betalningar till artiklar och butik. Nu är systemet godkänt för användning enligt den norska kassalagen som började gälla vid årsskiftet, och möjliggör därmed för befintliga och nya kunder att driva fysiska butiker i Norge.

 

– Harmoney stödjer nu både den svenska och norska kassalagen. Vi har ett par kunder som redan har fysiska butiker i Norge, men öppnar nu dörren för att ännu fler ska kunna expandera sin verksamhet mot den norska marknaden, säger Johan Söderhielm, applikationskonsult på Pulsen Retail.

 

Smidigare betalningar

Efterfrågan för direktbetalningar via mobilappar ökar konstant på både den svenska och norska marknaden. Pulsen Retail har i samband med anpassningen till norska kassalagen även bäddat för fler smidiga betalningsalternativ. Det är nu också möjligt för konsumenten att betala med Vipps, Norges motsvarighet till Swish, vid utcheckning i e-handeln.

KONTAKTA OSS

Besöksadress - huvudkontor:

Nils Jakobsonsgatan 5, Borås

Postadress: Box 881, 501 15 Borås

 

Växel: 033-17 18 00

E-post: info@pulsen.se

Faktura: skanning@pulsen.se

 

Alla kontor >

KONTAKTA OSS

 

Besöksadress:

Nils Jakobsonsgatan 5, Borås

Postadress: Box 881, 501 15 Borås

 

Alla kontor >


 

Växel: 033-17 18 00

E-post: info@pulsen.se

Faktura: skanning@pulsen.se


Officiell Facebook-sida för Pulsen
Officiellt Twitterkonto för Pulsen
Officiell LinkedIn-sida för Pulsen
Pressrum på MyNewsdesk för Pulsen