Harmoney Butiksmodul

Harmoney

Harmoney Butiksmodul

Harmoney Butiksmodul är en modern och användarvänlig kassalösning, självklart
certifierad enligt svenska lagen om kassaregister. Den används i butiker i Sverige,
Norge, Danmark, Finland, England, Frankrike och USA.

Butikskassan är tätt integrerad med affärssystemet och all försäljning uppdateras i realtid i de centrala registren. Det gör att ni enkelt kan se i vilka butiker en viss artikel finns i lager, dagens försäljning kan löpande presenteras centralt och butikspersonalen kan få direktsupport kring ett visst köp ifall de har frågor.

 

Skulle förbindelsen med de centrala registren gå ner finns givetvis en offlinelösning som automatiskt går in och då jobbar Ni mot det egna butikslagret. När sedan förbindelsen kommer upp igen kan man enkelt överföra de transaktioner som gjordes offline till det centrala registret.


KOMBINERA MED EHANDEL

Det går utmärkt att kombinera butiken med er ehandel. Det finns stöd för att erbjuda kunden att hämta sin leverans i butik eller returnera sitt ehandelsköp i butik. Ehandelsleveranserna plockas på centrallagret och följer med butikspåfyllnaden ut till butiken. Ett meddelande skickas till kunden när paketet finns att hämta i butiken.


När kunden hämtar sitt paket scannar butikspersonalen leveransen i kassan och kan då se vad som ligger i kundens paket; de kan erbjuda kunden kompletterande produkter. Om en vara är slut i butiken kan personalen erbjuda kunden att istället skicka hem varan.


BUTIKSLAGER OCH CENTRALLAGER

Varje butik har sitt eget butikslager där ni har full kontroll över lagervärde, antal artiklar i lagersaldo etc. Det finns möjligheter att sätta upp regelverk för automatisk påfyllnad av varo från centrallagret, baserat på försäljningsvolym och önskade lagernivåer i butiken. Självklart kan dessa justeras vid behov, t.ex. vid kampanjer och event. Vissa företag styr butikspåfyllnaden från centralt håll medan andra låter butiken beställa vad de önskar.

 

Personalen kan enkelt se i butikskassan hur många det finns av en produkt i respektive butik samt på centrallagret. Det ger bra möjlighet att ge kunden information om hur de enklast får tag på varan.

 

BETALNINGSMÖJLIGHETER

Harmoney erbjuder en kassakopplad betalterminal i samtliga nordiska länder. Det innebär att personalen inte behöver ange något belopp i betalterminalen, det skickas dit med automatik från butikskassan.

 

Det finns också möjlighet att erbjuda kunden att handla mot faktura; antingen används Harmoneys inbyggda fakturalösning, eller så kopplas butikskassan mot en extern fakturapartner, t.ex. Qliro. Utöver kort och faktura hanterar kassan givetvis kontanter, presentkort och värdecheckar.

 

INBYGGD CRM-LÖSNING

Genom att scanna kundens körkort eller lojalitetskort i butikskassan kan kvittot registreras på kunden. Saknas kunden kan personalen enkelt lägga upp en ny kund genom att ange namn, adress och kontaktinformation.

 

Det är givetvis inget krav att registrera köpet på en kund, men genom att göra det uppnås flera fördelar:

  • personalen kan i kassan se de senaste produkterna kunden har köpt, antingen i butik eller via ehandeln. De kan erbjuda kompletterande varor eller kanske kunden vill handla samma produkt igen?
  • marknadsavdelningen får möjlighet att analysera kundens köpbeteende och därmed skräddarsy kommande erbjudanden.


PRISER OCH RABATTER

Försäljningspriser hanteras centralt i Harmoney för att butikerna ska kunna följa prisjusteringar som t.ex. görs i ehandeln. Ett förändrat pris slår igenom i alla butiker direkt. Självklart kan unika priser för en viss butik också läggas upp.

 

Normalt används Harmoneys rabattmodul, som innebär att regelverket när och på vilka produkter rabatt ska ges, hanteras med automatik i kassan. Personalen ska inte behöva justera några priser manuellt, detta regelverk har satts upp i förväg. Men det finns möjlighet att manuellt ge rabatt på ett enskilt köp, antingen via rabatt på en enskild kvittorad eller en totalrabatt (antingen ett fast belopp eller en %-sats).

 

KASSAFUNKTIONER

Harmoney Butik har inbyggd säkerhet i form av att säljnummer krävs innan varje transaktion. Det gör att ni kan följa varje unik butikspersonal om så önskas. Möjlighet att bläddra eller söka kvitton med urval finns också, det går bra att parkera kvitton, hantera inkomst- och utgiftsverifikationer, använda lösenordskyddad lådöppning, artikelsök, artikelinformation och garantitext på kvitto, referensartikel mm. Vid retur kan originalkvittot scannas, så kommer artiklarna från det köpet automatiskt upp som förslag.

 

Diverse statistik kan tas fram för varje enskild kassa eller som en översikt över alla butiker i Harmoney. En egen bild finns där man kan överblicka försäljning/betalsätt, göra delinsättningar i olika valutor samt dagsavslut finns också.

 

Harmoneys butiksmodul innehåller helt enkelt det stöd som ni behöver för att ge konsumenten snabb och korrekt hjälp samt för att knyta ihop era butiker med er ehandel på ett homogent sätt. Det ska inte vara någon skillnad för kunden hur de handlar från er.

Jag vill veta mer om denna lösning





KONTAKT

Helena Bragée

Sälj- och marknadschef

Pulsen Retail AB

033-17 19 57

KONTAKTA OSS

Besöksadress - huvudkontor:

Nils Jakobsonsgatan 5, Borås

Postadress: Box 881, 501 15 Borås

 

Växel: 033-17 18 00

E-post: info@pulsen.se

Faktura: skanning@pulsen.se

 

Alla kontor >

KONTAKTA OSS

 

Besöksadress:

Nils Jakobsonsgatan 5, Borås

Postadress: Box 881, 501 15 Borås

 

Alla kontor >


 

Växel: 033-17 18 00

E-post: info@pulsen.se

Faktura: skanning@pulsen.se


Officiell Facebook-sida för Pulsen
Officiellt Twitterkonto för Pulsen
Officiell LinkedIn-sida för Pulsen
Pressrum på MyNewsdesk för Pulsen