Klarna checkout i fysisk butik

Harmoney

Klarna checkout i fysisk butik

Gränserna mellan att handla online eller i butik blir allt diffusare. Detsamma gäller vart och hur man får sina varor levererade och hur man väljer att betala. Handeln går allt mer, på riktigt, mot omnikanal och unified commerce och slutkundens behov hamnar i första rummet

Tjänsten Harmoney från Pulsen Retail sammanför e-handel och butik, logistik, inköp och ekonomi i en gemensam lösning och ligger därmed långt framme kring att stötta handlare kring omnikanal och unified commerce.

 

Genom Harmoney kan man erbjuda sina kunder att betala med Klarna Checkout – även i fysisk butik.

 

Så fungerar Klarna Checkout i fysisk butik

Klarna Checkout i fysisk butik - steg 1

1) Kunden väljer Klarna-betalning i butiken, anger sitt mobilnummer och ett SMS direkt i telefonen.

Klarna Checkout i fysisk butik - steg 2

2) Kunden ser sin varukorg och sina uppgifter i telefonen.

Klarna Checkout i fysisk butik - steg 3

3) Kunden väljer önskat betalsätt , t.ex. fakturering eller delbetalning.

Klarna Checkout i fysisk butik - steg 4

4) Kunden slutför köpet i mobilen och butiken får OK på transaktionen.

När kunden kommer med sina varor till kassan kan kunden identifiera sig med sitt mobilnummer. Kundens handlade varor skickas över till Klarna som kommunicerar tillbaka både direkt till butikskassan och med ett SMS till kunden.

 

Kunden slutför sitt köp i Klarna-appen i mobilen. Naturligtvis har kunden här även tillgång till de betalningsmöjligheter som Klarna ger, som fakturering och delbetalning, utan att butiken behöver hantera dessa val. När transaktionen godkänts får butikskassan ett OK från Klarna och köpet är klart. Hela flödet tar inte mer än några sekunder.

 

Fördelar med Klara Checkout i fysisk butik

Genom att använda Klarna Checkout genom Harmoney gör man det enklare för kunderna att betala för sina varor, på det sätt de önskar, och som dessutom är enkelt att hantera för den fysiska butiken.

 

Vill du veta mer om hur du kan använda Klara Checkout genom Harmoney? Kontakta oss på Pulsen Retail idag.

Jag vill veta mer om denna lösning





KONTAKT

Alexander Westerling

VD / Försäljningsansvarig

Pulsen Retail AB

KONTAKTA OSS

Besöksadress - huvudkontor:

Nils Jakobsonsgatan 5, Borås

Postadress: Box 881, 501 15 Borås

 

Växel: 033-17 18 00

E-post: info@pulsen.se

Faktura: skanning@pulsen.se

 

Alla kontor >

KONTAKTA OSS

 

Besöksadress:

Nils Jakobsonsgatan 5, Borås

Postadress: Box 881, 501 15 Borås

 

Alla kontor >


 

Växel: 033-17 18 00

E-post: info@pulsen.se

Faktura: skanning@pulsen.se


Officiell Facebook-sida för Pulsen
Officiellt Twitterkonto för Pulsen
Officiell LinkedIn-sida för Pulsen
Pressrum på MyNewsdesk för Pulsen