Gör som Hööks – Väx tryggt med Pulsens affärssystem

Det som skiljer Hööks från konkurrenterna är att de oavsett försäljningskanal fokuserar på att bygga långsiktiga kundrelationer. I takt med att kundernas köpbeteende förändrats har Hööks utvecklat synen på sina kundrelationer och valde att sy ihop sina försäljningskanaler (e-handeln och butiksnätet) med hjälp av Pulsens affärssystem. Därmed började en ny framgångsrik era i företagets historia.

I Sverige finns över 500 konkurrerande försäljningsställen inom Hööks Hästsports bransch. Hööks affärsstrategi för att sticka ut i mängden är att skapa långsiktighet i kundrelationerna genom att kombinera riktigt bra produkter med god service. Företagets strävan är att detta ska vara lika tydligt oavsett vilken kanal deras kunder väljer att handla i.

 

 

Förändrade kundbeteenden kräver följsamhet

I dagens handel kan en kund beställa produkter via sin mobiltelefon och vilja hämta ut dem i butik eller välja ut en produkt i någon av Hööks butiker och få den levererad hem. Ständigt förändrade köpbeteenden har fått Hööks att utveckla sitt synsätt på handel i stort. – Vi pratar om handel generellt. Den ena kanalen går in i den andra, säger Patrik Back, CFO på Hööks.

 

Framgångsrik expansion med ett integrerade försäljningskanaler

Efter att Hööks varit kund hos Pulsen i flera år togs steget där man blev först ut med att sy ihop sina försäljningskanaler via Pulsens affärssystem. Sedan dess har Hööks expanderat på flera nya marknader. Företaget har öppnat nya butiker över hela Skandinavien, ökat sin omsättning varje år och har hela tiden kunnat erbjuda sina kunder en konsekvent köpupplevelse.

 

Kundens behov står i fokus och oavsett om denne väljer att handla via webbshopen eller i butiken, är det alltid Hööks Hästsport man möter. Och affärssystemets roll har vuxit i takt med Hööks tillväxt och stödjer företaget i att vara kostnadseffektiva både inom lager, plock, inköp, kundtjänst, butik. Pulsens affärssystem har bl.a. en POS-lösning (PointOfSales) för butiksnätet (60 butiker runt om i Norden).

 

– Pulsen erbjuder en framtidssäkrad helhetslösning som passar oss väldigt bra, säger Joachim Höök, VD på Hööks Hästsport.

 

Ständig flexibilitet för förändrade behov hos dig och dina kunder

Pulsens affärssystem erbjuder en komplett och flexibel bas för dig som bedriver handel i flera kanaler och i flera olika länder. Systemet är utvecklat för verksamheter som behöver effektivisera och expandera befintliga och nya affärsområden/försäljningskanaler. Allt systematiseras online och ökar förutsättningarna att erbjuda dina kunder bästa möjliga service.

Läs vidare här för att veta mer om hur vi kan hjälpa din handel.

 

För mer information:

Alexander Westerling, Tel: 0709-234 234, E-post: alexander.westerling@pulsen.se

KONTAKTA OSS

Besöksadress - huvudkontor:

Nils Jakobsonsgatan 5, Borås

Postadress: Box 881, 501 15 Borås

 

Växel: 033-17 18 00

E-post: info@pulsen.se

Faktura: skanning@pulsen.se

 

Alla kontor >

KONTAKTA OSS

 

Besöksadress:

Nils Jakobsonsgatan 5, Borås

Postadress: Box 881, 501 15 Borås

 

Alla kontor >


 

Växel: 033-17 18 00

E-post: info@pulsen.se

Faktura: skanning@pulsen.se


Officiell Facebook-sida för Pulsen
Officiellt Twitterkonto för Pulsen
Officiell LinkedIn-sida för Pulsen
Pressrum på MyNewsdesk för Pulsen