Kontorsstöd

Kontorsstöd

Detta avtal omfattar programvaror och tjänster som i första hand ger stöd till användaren hos offentlig sektor inom generella kontorsgöromål samt för att skapa statistik och analysera information.

Typiska områden som omfattas är:

  • Ordbehandling
  • Kalkylark
  • Register
  • Presentationsverktyg
  • e-post
  • Grupprogramvara
  • Intranät
  • Desktop publishing
  • CRM
  • Webbredigering
  • Ritningsverktyg
  • Kartverktyg
  • GIS
  • Bildbehandling
  • Lärplattform
  • Data warehouse
  • Data mining
  • Datavisualisering
  • Rapportgenerator
  • Beslutsstöd
  • Webbstatistik
  • Enkätverktyg
  • Analysverktyg
  • Statistikverktyg
  • Projektverktyg samt planeringsverktyg
  • Förstudiemodell
  • Projektstyrningsmodell
  • Programstyrningsmodell
  • Portföljstyrningsmodell

 

Ramavtalet omfattar inte ekonomiadministrativa system (EA) och personaladministrativa system (PA) i traditionell mening. Ekonomistyrningsverket, ESV upphandlar detta för statliga myndigheter. Mer information på ESV:s hemsida. I detta avtal finns stora möjligheter avseende hur programvaran levereras ochinstalleras då avtalet omfattar proprietära programvaror, programvaror med öppen källkodslicens, programvara som levereras med hårdvara (s.k. appliance), apparsom installeras i kunds IT-miljö och molntjänster. Vidare omfattas också en paketerad tjänst som i detta avtal kallas Kundunik tjänsteleverans.

 

De konsulttjänster som omfattas av upphandlingen är:

  • Installation och konfiguration
  • Licensrådgivning
  • Migrering
  • Projektledning
  • Systemadministration
  • Systemutveckling
  • Test
  • Utbildning


Konsulttjänster kan avropas i form av resurstjänst eller uppdragstjänst.

 

Nedan följer ett urval av tillverkare som är möjliga att avropa via Pulsen: Angelfish, Antura, Apache, Citrix, Drupal, Elasticsearch, Findwise, Hypergene, IBM, Leaflet, LibreOffice, Microsoft, NetIQ, Nexus, Novell, Sitevision, Snow, Stratsys, Suse, Zarafa, m fl

 

Takpriser

  • Kompetensnivå 3: 665 kr/timma
  • Kompetensnivå 4: 668 kr/timma
  • Kompetensnivå 5: 1 950 kr/timma

AVROPSFÖRFRÅGAN

Om ni önskar skicka er förfrågan via e-post görs detta till: ramavtal@pulsen.se

 

AVTALSINFORMATION

Avtalsnummer: 96-33-2014:005 Giltighetstid: 2015-05-06 till 2017-05-31 Option om förlängning: till 2019-05-31 finns.

Ramavtal - Statens inköpscentral

KONTAKT

KONTAKTA OSS

Besöksadress - huvudkontor:

Nils Jakobsonsgatan 5, Borås

Postadress: Box 881, 501 15 Borås

 

Växel: 033-17 18 00

E-post: info@pulsen.se

Faktura: skanning@pulsen.se

 

Alla kontor >

KONTAKTA OSS

 

Besöksadress:

Nils Jakobsonsgatan 5, Borås

Postadress: Box 881, 501 15 Borås

 

Alla kontor >


 

Växel: 033-17 18 00

E-post: info@pulsen.se

Faktura: skanning@pulsen.se


Officiell Facebook-sida för Pulsen
Officiellt Twitterkonto för Pulsen
Officiell LinkedIn-sida för Pulsen
Pressrum på MyNewsdesk för Pulsen