Så arbetar Pulsen Group för framtidens damfotboll

 

 

Pulsen Group har bland annat tagit fram konceptet ”Mer än 90 minuter”, som beskriver hur damfotbollen kan utvecklas på ett långsiktigt hållbart sätt, både på spelar- och klubbnivå. Konceptet har varit underlaget för vidare arbete på klubbnivå, där man utvecklar helt nya kontaktytor för ett nära samarbete med näringslivet, precis som skett med Pulsen Group.

Med en gemensam strategi för damfotbollens utveckling på plats finns goda möjligheter för Pulsen Groups verksamheter att med sina kunskaper och erfarenheter inom till exempel digitalisering och innovation på olika sätt bidra till utvecklingen.

Koncernen har ett långt fotbollsengagemang bakom sig. Grundaren Wigar Bartholdson spelade 152 allsvenska matcher med IF Elfsborg, där SM-guld 1961 syns på meritlistan. Sonen Jonus Bartholdson, nuvarande koncern-vd, har även han bakgrund inom elitfotbollen och som ideellt engagerad ledare inom flickfotbollen. Bolaget har dessutom varit huvudsponsorer för både Elfsborg och Kalmar FF – den förstnämnda sedan 1999.

Vi vill gå i bräschen för ett nytt sätt att samarbeta mellan en sportslig organisation och en näringslivsaktör.