Många företag väljer idag att ha sin kundservice inhouse. Men för det krävs en kombination av moderna call center-plattformar och djup branschkunskap, något man vanligtvis får när man outsourcar. Därför lanseras nu Rey Systems, som erbjuder samma system och expertis till de som själva vill ta hand om sin kundservice.

Releasy har över fyrtio års erfarenhet av outsourcad kundservice på den nordiska marknaden. Med den gedigna erfarenheten och kunskapen startar de nu Rey i ett strategiskt samarbete med Genesys. Detta för att erbjuda en contact center-plattform i världsklass, tillsammans med fler tekniska system i framkant, inte minst inom AI, kombinerat med Releasys stora erfarenhet inom kundservice.

”Rey erbjuder alla fördelar som outsourcad kundservice har, fast nu för de som vill ha kundservice inhouse. Nu får alla tillgång till den bästa contact center-plattformen, AI-stöd och benchmark från Releasys fyrtioåriga erfarenhet av kundservice”, säger Johan Frodell, VD för Releasy och Rey Systems.

Genom partnerskapet med Genesys erbjuds den ledande contact center-plattformen Genesys Cloud CX, till det kan adderas även andra lösningar som transkribering och AI-analys via Indicate me, voice-, chat- och mailbotlösningar eller översättningstjänster.

Dessutom ges kunderna till Rey unik tillgång till utvecklare, integrationstekniker och annan teknisk expertkompetens från Releasy.

”Med Rey får man maximal utväxling på Genesys Cloud. Företag med egen kundservice behöver bygga kunskap inom plattformen och sen resurser för att utveckla och anpassa till exempel rapportering och statistik eller AI-lösningar. Allt det får man hjälp med av experterna från Releasy”, säger Johan Frodell.

Releasy har varit användare av Genesys Contact-centerlösningar sedan 2011, då det först gick under namnen Interactive Intelligence och PureConnect.

”Genesys Cloud är en kraftfull molnbaserad kundservice plattform med AI stöd, designad för att effektivisera och förbättra kundkommunikation och support. Med funktioner som stödjer kontaktcenter, försäljning och andra interaktiva kundflöden möjliggör lösningen en smidig och individanpassad upplevelse i varje kundmöte. Genom att använda Genesys Cloud kan företag stärka sin kundservice och bygga starkare kundrelationer – i alla kanaler. Samarbetet med Rey Systems och Releasy ger kunden det bästa av två världar, en stark och flexibel CX plattform och en partner med gedigen operativ erfarenhet som är mycket kompetent både på att implementera Genesys Cloud och utveckla sina kunder.” säger Johan Lindefors, Vice President Norden på Genesys.

Läs mer på www.reysystems.com