Pulsen Group bygger sin långsiktiga affär på ekonomisk stabilitet, affärsetik och kvalitet. Som familjeägd koncern värdesätts hållbara relationer – både med medarbetare och kunder. Genom etablerade policys, visselblåsarsystem och ett starkt fokus på cybersäkerhet skapas trygghet och ansvar. Kvalitet och kundnöjdhet är centralt i alla delar av verksamheten, där nära relationer och proaktiva insatser stärker både affären och förtroendet.

Fokusområde
Ekonomisk trygghet och affärsetik
Pulsen Group har sedan 1964 byggt en ekonomiskt hållbar affär med långsiktighet som grund. Som familjeägd koncern värdesätts möjligheten att anställa, behålla och utveckla människor över tid – vilket skapar hållbara erbjudanden. En etablerad antikorruptionspolicy kompletteras av visselblåsarsystemet Qnister, där inga anmälningar inkommit under året. Genom aktivt arbete med strategi, struktur, kultur och ekonomisk utveckling har Pulsen Group för femte året i rad tilldelats utmärkelsen ”Best managed companies” av Deloitte.
Pulsen Groups bolag har en gemensam värdekedja, där lösningar och leveranser utgår från kundens faktiska behov. Kundnöjdhet och kvalitet följs också upp kontinuerligt med kunderna. Det säkerställer att vi skapar långsiktiga och värdefulla relationer för alla parter.

Fokusområde
KVALITET OCH SÄKER INFORMATIONSHANTERING
Kvalitet och kundnöjdhet är centrala fokusområden inom hela Pulsen Group. Genom nära kundrelationer kan vi ligga steget före, möta behov och stärka samarbeten. En trygg IT-miljö och säker informationshantering är avgörande – både för medarbetare och kunder. Cybersäkerhet är högt prioriterat och åtgärder genomförs löpande, från teknik till utbildning. Alla medarbetare tar del av säkerhetsinstruktioner och under året har riktade insatser genomförts, inklusive oannonserade phishingtester.